| О нама | Историја | Од 1990 до 2000 |

ОД 1990 ДО 2000

  • 1990. године , одлуком Скупштине града Београда, ГСП " Београд " постаје јавно-комунално предузеће, чији је оснивач град.

  • У периоду 1990-1991. годинe, ГСП " Београд " је остварио највеће радне резултате. Са 1.393 возила у инвентару, просечне старости од 4,5 годинe, на улицама Београда је у периоду вршног оптерећења радиlo око 1.130 возила, превозећи дневно око 2.5 милиона путника.

  • Криза у бившој СФРЈ која је ескалирала у другој половини 1991 године, довела је до увођења економских санкција од стране Савета безбедности УН према СРЈ, и прилива великог броја избеглица у Београд. Улагањa у набавку нових возила, резервних делова и одржавање инфраструктуре је било минимално.

  • Током 1993. године због немогућности континуалног одржавања система јавног превоза, проблема у набавци нафте и ауто гума, раста цена, социјализације превоза долази до пада броја возила у саобраћају, тако да је на крају године свега око 400 возила било у функцији. Укинуте су поједине линије или скраћене. Доста је нарушена функција јавног превоза у Београду.

  • Сагледавајући насталу ситуацију, од стране Скупштине града, руководства предузећа и свих запослених предузете су мере у циљу подизања нивоа превозне услуге, што је значило повећања броја возила у раду.

  • Скупштина Београда и ГСП «Београд» током 1994. и 1995. године успевају да подигну ниво превозне услуге, ревитализацијом возног парка на просечно 909 возила у раду радним даном.

  • Током 1996. и 1997. године реконструисана је трамвајска пруга у Булевару револуције (од Цветкове пијаце до Радио-индустрије), у Рузвелтовој и у улици Јурија Гагарина. У овом периоду са три комби возила успостављен је превоз лица са смањеном способношћу кретања.

  • Почетком 1998. године у јавни превоз су укључени приватни превозници. Услед све тежих услова пословања, ГСП " Београд " бележи пад нивоа превозне услуге. У односу на претходну годину, у саобраћају је 127 возила мање, уз тенденцију даљег пада.

  • Престао је да важи јединствени тарифни систем и прешло се на наплату карата у возилима од стране кондуктера.

  • Након агресије НАТО земаља на СРЈ 24.3.1999. године, ГСП " Београд " је прешао на рад у ратним условима, што је значило укидање или скраћење великог броја линија, прешло се на опслуживање по главним саобраћајним коридорима.

  • У периоду након агресије проблем недостатка возила у саобраћају и даље је остао присутан, тако да је током године у саобраћају просечно било свега 428 возила. Најзначајнији резултат у овој години, представљало је пуштање у рад новог тролејбуског депоа " Дорћол " , изграђеног по најсавременијим технолошким решењима, намењеног за смештај и одржавање 135 тролејбуса.

  • Неповољна ситуација настављена је и у 2000. години. Застарео возни парк , ниска техничка исправност возила, недостатак резервних делова, честе редукције саобраћаја због недостатка горива, флуктуација запослених су само део проблема који су довели до увођења ванредних мера од стране Републичке Владе.

  • После увођења ванредних мера набављено је 15 тролејбуса и потписан je уговор о набавци нових аутобуса са фабриком ИКАРБУС.

  • Значајне промене су се десиле после октобарских дешавања 2000 године, када се нова градска Влада определила за ревитализацију ГСП "Београд", као носиоца система јавног превоза у Београду. Циљ који је постављен пред ГСП "Београд" је да се достигне ниво рада предузећа са почетка деведесетих. До краја године успостављене су готово све линије које су биле у време рата укинуте или скраћене. Пристигао је 61 аутобус из ИКАРБУСА а захваљујући Владама: Чешке, Аустрије, Грчке, Немачке, Словеније и Италије стигао је 71 аутобус као донација.

<< претходна     следећа >>

почетак стране

Контакт телефони
Диспечерски центар 00-24
366-4040
Служба за медијски наступ
366-4047
Централа-оператери
366-4000
Говорни аутомат
30-33-370, 30-33-371

Место за Ваш банер

Место за Ваш банер

www.kudnikolatesla.rs

Место за Ваш банер Место за Ваш банер